Gwarancja jakości

Najważniejsza dla nas jest Twoja satysfakcja z wykonanej strony.

Doradzimy Ci także w wyborze dodatkowych usług.

Przystępne ceny

Gwarantujemy jakość, a jednocześnie przystępną cenę. Stawki można negocjować :) I najważniejsze: dopóki strona nie spodoba Ci się w 100%, nie jesteś nam nic winien.

Doświadczenie

Mamy już ponad 10-letnie doświadczenie w tworzeniu stron. Zaczynaliśmy od zwykłego HTMLa, teraz tworzymy strony w wielu zaawansowanych systemach. Znajdziemy coś odpowiedniego dla Ciebie!

Łatwy kontakt

Masz dość informatyków, z którymi szybko urywa się kontakt? My odpowiadamy na maile i telefony. Gwarancja 24h, ale średni czas oczekiwania to 6h.

Blog

Ciekawostki, odkrycia, przemyślenia i nowinki, zwykle dotyczące świata internetu i nowych technologii ;)

Miałem okazję przetestować dodatek, który potrafi bardzo wiele i jest za darmo. Nazywa się NotificationAry, a tu znajdziecie jego recenzje na Joomla Extensions

Działa bardzo prosto: po dodaniu nowej treści na stronę lub przy zmianie jakiegoś artykułu dodatek wysyła e-mail do wybranych osób z informacją na ten temat i odpowiednim linkiem. Przykład maila poniżej:

Po co taki dodatek? Przydać się może np. jeśli strona ma kilku adminów i każdy chce na bieżąco wiedzieć co inny zmienia. Lub jeśli strona jest na intranecie i chcemy informować użytkowników (pracowników) w łatwy automatyczny sposób o nowych treściach.

Od razu pojawiają się pytania: czy mail jest wysyłany przy każdej edycji artykułu? A co z artykułami nieopublikowanymi? Czy użytkownik może wyłączyć powiadomienia?

Dodatek ma bardzo wiele opcji konfiguracji.

  • Możemy ustawić wysyłanie powiadomień tylko przy tworzeniu Nowych artykułów, przy Edycji istniejących, lub dla obu wariantów jednocześnie.
  • Możemy ustawić np. że powiadomienia są wysyłane tylko dla artykułów Opublikowanych, które użytkownik może zobaczyć. 
  • Możemy ograniczyć działanie dodatku tylko dla wybranych kategorii treści, języków czy grup użytkowników. Możemy np. informować SuperUserów o zmianach jakie wprowadzają inni użytkownicy którzy mają tylko niższe uprawnienia.
  • W mailu możemy dołączyć link do wypisania się z "subskrypcji", wówczas dany adres mailowy nie będzie już otrzymywał powiadomień.
  • Oczywiście mamy duży wpływ jak wygląda email przysłany przez automat. Mogą być np. pokazane szczegółowo różnice między starą a nową wersją artykułu.
  • Najlepsza opcja: za każdym razem kiedy zapisujemy jakiś artykuł na zapleczu, możemy być jeszcze dodatkowo pytani czy na pewno chcemy wysłać mail z tymi zmianami. Jeśli nie, wystarczy przełączyć dla danego artykułu opcję Powiadamiaj na Nie (jak na obrazku niżej).

Podsumowując, bardzo polecam dodatek, który działa i w wielu sytuacjach może się bardzo przydać.

Miałem możliwość przetestować szablon 59202 od templatemonster, na potrzeby tworzenia strony dla startupu informatycznego.  Wybrałem szablon freelance dlatego że był najbardziej podobny do efektu końcowego którego chciałem uzyskać.

 
Jego atuty
 
  • Bardzo prosty a zarazem nowoczesny design, który charakteryzował się małą ilością elementów i prostymi ikonkami
  • Fajne podstawowe czcionki, które są czytelne i wyglądają nowocześnie i przyjemnie
  • Można wybrać spośród paru podstawowych kolorów, które są przyjemne dla oka
  • Zawiera wszystkie podstawowe potrzebne elementy jak galeria, opinie, cennik, formularz kontaktowy itd
  • Cały design jest konsekwentny i nie ma elementów które do siebie nie pasują
 
 
Jego wady
  • Brakuje klasycznego menu, te menu które jest nie musi wszystkim pasować
  • Jeżeli komuś brakuje lepszej znajomośći joomla lub kodowania niektóre zmiany mogą być problematyczne
 
Podsumowując ten szablon jest bardzo fajny jeżeli chodzi o jego design i był idealny do celu dla którego go wybrałem. Bardzo go polecam!

Miałem możliwość przetestować szablon 53848 od templatemonster, na potrzeby tworzenia strony dla kancelarii prawniczej w Warszawie.

Plusy:

Szablon jest atrakcyjny graficznie, ma ciekawą kolorystykę, tzn. oryginalny jest wybór rozbielonej czerwieni jako koloru głównego i jej zestawienie z trzema dodatkowymi kolorami na złamanym tle. Pomimo, że nie są używane typowe zestawienia błękit/biel/szarość czy inne czyste kolory, kolorystyka przekazuje wrażenie starannego profesjonalizmu, choć może być trochę za „miękka”, tzn. nie odpowiednia dla firm chcących uchodzić za agresywne.

Ciekawe jest oparcie struktury na dwóch pionowych kolumnach  zamiast na tradycyjnym górnym menu rozwijanym w dół.

 

Minusy:

Strona jest trochę trudno czytelna, tzn. nie jest łatwo wypełnić ją treścią w sposób klarownie przedstawiający firmę profesjonalną, opierając się na typowym przekazie „kim jesteśmy” (zespół i misja/historia) oraz „co robimy” (zakres praktyki i doświadczenie), uzupełnionym o dodatkowe informacje, jak publikacje, aktualności czy użyteczne linki. W szczególności, nie wiadomo, jak twórcy zaplanowali relację pomiędzy górnymi polami prawej kolumny górnego segmentu a drugim segmentem – moim zdaniem oba mogą służyć do tego samego, a skoro tak, nie wiadomo, jak uzasadnić ich odrębne istnienie.

Wiele stron w Joomla (jak i opartych na innych CMSach, jak Wordpress) jest atakowanych przez roboty.

Cele ataków na strony www

Ich głównym celem jest zwykle jeden z poniższych:

  • wysłanie spamu z naszego serwera
  • umieszczenie w Google tzw. spam-linków, które podniosą ranking Google różnych innych witryn (np. sprzedaż torebek)
  • przekierowanie wchodzących na stronę na inny adres (np. z reklamą jakiejś gry)

Kiedyś celem ataków było zostawienie na stronie jakiegoś trofeum, w postaci napisu "Site was hacked". Teraz jednak nie opłaca się to hackerom, kiedy strona może być przez miesiące zarażona a jej właściciel nawet o tym nie wie.

Spotkałem się też z atakiem polegającym na zahasłowaniu wszystkich plików strony, a w celu ich odhasłowania trzeba było wpłacić hackerowi pewną kwotę. Na szczęście miałem kopię zapasową strony i plików.

Jak sobie radzić po ataku?

Najlepiej zgłosić się do specjalisty. Przy czyszczeniu strony mogą pomóc następujące czynności:

  • aktualizacja Joomli do najnowszej wersji
  • aktualizacja dodatków
  • usunięcie zbędnych dodatków
  • przeskanowanie strony antywirusem, np. płatnym dodatkiem RSFirewall (49 euro netto)
  • sprawdzenie na stronie sitecheck.sucuri.net czy strona ma w źródle złośliwy kod; jeśli tak, trzeba go usunąć z index.php szablonu
  • sprawdzenie na stronie sitecheck.sucuri.net czy strona jest widziana przez popularne antywirusy jako powodująca zagrożenie
  • usunięcie zbędnych kont użytkowników
  • zmiana hasła FTP i logowania do Joomli

Warto przeskanować stronę kilkoma systemami antywirusowymi. Każdy z nich wykryje pewnie inne pliki jako podejrzane. Ja zwykle podczas sprawdzania korzystam min. z trzech.

Jeśli Google widział witrynę jako zarażającą, możemy zgłosić przez Google Search Console że jest czysta.

Każdy atak czegoś uczy. Po odwirusowaniu ponad 100 stron można powiedzieć, że niejedno widzieliśmy :) Zdarza się, że strona jest na tyle zawirusowana, że łatwiej jest zbudować ją od nowa.

Jak chronić witrynę przed (dalszymi) atakami?

Lista jest długa.

  • regularna aktualizacja Joomli do najnowszej wersji
  • regularna aktualizacja dodatków
  • usuwanie zbędnych dodatków
  • nieinstalowanie dodatków o wątpliwej reputacji
  • regularne tworzenie backupów
  • stosowanie aktualnej wersji dodatku typu RSFirewall
  • monitorowanie strony przez system typu myJoomla, który sprawdza czy strona nie jest zarażona
  • warto wyłączyć rejestrowanie nowych użytkowników, jeśli nie używamy tej funkcji
  • usunięcie z głównego katalogu strony plików i folderów zbędnych (np. starych wersji joomli czy wordpressa)

Najlepiej powierzyć taką opiekę specjalistom. Zapoznaj się z pakietami opieki nad stronami w Joomla.

W 2016 roku udało nam się zrealizować upgrade wewnętrznego systemu intranetowego dla SGB-Banku, zrzeszającego ponad 200 Banków Spółdzielczych, posiadających ponad 1700 placówek w całej Polsce. W ramach prac wdrożyliśmy też nową wewnętrzną książkę adresową oraz odświeżyliśmy wygląd systemu

Wykorzystaliśmy najnowszą wersję CMS Joomla.

W sobotę 10 września odbyło się pierwsze poznańskie spotkanie użytkowników Joomli. Nasza grupa została oficjalnie zarejestrowana na Joomla.org

Galeria zdjęć na naszym profilu facebookowym.

Z każdym rokiem wśród użytkowników coraz modniejszymi stają gotowe rozwiązania do tworzenia stron www. To są różne CMS – systemy zarządzania treścią, - pozwalające szybko zbudować funkcjonalną stronę www i w łatwy sposób zarządzać jej. Jednak dziś nie będziemy mówić o CMSach. Przedstawimy alternatywne rozwiązanie, które również są „lekkie” w działaniu i funkcjonalne, przy tym zbudowane w oparciu o technologii HTML i CSS. Powitajcie Intense – potężny szablon HTML, który został stworzony przez zespól specjalistów TemplateMonster

Intense to nie typowy szablon HTML. Za jego pomocą można zrealizować różnej złożoności strony www zaczynając od zwykłych blogów, a kończąc sklepami internetowymi. Dla każdego z tych celów zostały opracowane projekty stron, podstroi i dodatkowych elementów HTML, co znaczniej ułatwia proces tworzenia strony internetowej.

Zgodnie z informacją dostępnej na stronie szablonu, finalna wersja Intense będzie zawierać 250+ gotowych stron i elementów.  W obecnej wersji szablonu (na 01.08 ona wynosi 1.4) do wyboru użytkowników dostępne są 10 wariantów strony domowej, 30 projektów dla strony blogu, 20 projektów dla strony portfolio internetowego, 4 warianty stopek, 13 wariantów nagłówków. Poszczególne strony są dostępne zarówno w formacie zwykłego HTML jak i w formacie silnika szablonów JADE, a przy ostylowaniu wykorzystano SASS.

Oprócz powyższych projektów stron szablon Intense zawiera 60+ dodatkowych elementów i rozszerzeń. Wśród nich można wyróżnić rozbudowany kalendarz, galerie zdjęć, rozwijane menu, formularz kontaktowy, suwak, opcji mediów społecznościowych, chmura tagów, możliwość podłączać wideo w tło, przewijania strony i inne mniejsze opcji. Powyższe skrypty można z lekkością dodawać do podstron pod czas modyfikacji ostatnich.

 

Jeszcze jedna przewagą szablonu Intense jest obecność plików PSD, co pozwala użytkowniku dopasować projekt strony do własnych potrzeb. Szablon zawiera 200+ plików o łącznej wadze nieco ponad 4 GB. Zawartość PSD jest podzielona na 3 osobne paczki, które należy pobrać osobnie od szablonu.

Po dokonaniu zakupu Intense razem z niezbędnymi plikami szablonu użytkownik dostaje szczegółową dokumentację dostępna w formie online. A jeśli pod czas instalacji szablonu oraz go użycia wynikną jakiekolwiek problemy, specjaliści wsparcia technicznego dostępni 24/7 z chęcią pomogą ich rozwiązać.

No i na sam koniec należy dodać, że dla użytkowników nowe wersji Intense dostępne są za darmo. Jedyny minus szablonu HTML – brak automatycznej aktualizacji plików szablonu. W rezultacie przed odnowieniem strony należy robić kopii zapasowe aby nie stracić dane. Jednak twórcy Intense pracują nad rozwiązaniem tego problemu. 

Poszukujecie responsywnego szablonu HTML z szeregom funkcji? Intense będzie idealnie pasować dla was. On zawiera wszystko i nawet więcej, co jest potrzebne aby stworzona strona www odpowiadała waszym potrzebom i oczekiwaniom klientów. Obecność gotowych projektów i skryptów, responwysność i kompatybilność, poprawny kod i przyjazność dla SEO, HTML5 i CSS3 to wszystko łączy się w jednym słowie „Intense”.

 

Wiele razy zdarza mi się, że zamieszczam poprawki na stronie klienta, wysyłam mu informację, po czym dostaję maila zwrotnego:

Niestety nie działa

lub

Chyba zepsułem to co Pan zrobił, bo jest tak jak było

lub

Wolałbym żeby było bardziej przejrzyście 

lub

Chyba jest coś nie tak - w załączniku screen.

Mógłbym się rzucić znów w kod i zacząć poprawiać. Wysyłam wówczas tylko jednego krótkiego maila z informacją:

"Proszę odświeżyć ctrl F5 i dać znać czy jest lepiej."

Jakie dostaję odpowiedzi?
Lepiej
lub
dzis rano sprawdziłem i było dobrze
lub
Jest ok
 
Często mnie korci, żeby w stopce mojego maila dodać zdanie: Nie działa? Odśwież Ctrl F5.
 
Ctrl F5 czyści po prostu schowek przeglądarki, która niektóre pliki strony zapamiętuje by następnym razem szybciej załądować stronę.
  • Samo F5: szybciej odświeża stronę, ale czasem nie pokaże wszystkich zmian
  • Ctrl F5: odświeża też wszystkie obrazki, pliki stylów i skrypty.

Na angielskiej Wikipedii jest na ten temat specjalny artykuł:

Wiele osób zgłasza problem, że podczas aktualizacji Joomla pojawia się komunikat:

Nie można odnaleźć pliku manifestu

 

Jak sobie z tym poradzić?

Prawdopodobnie masz serwer na home.pl. Wystarczy zalogować się do panelu Twojego serwera i dla Twojej domeny (np. domena.pl) ustawić w zakładce "Konfiguracja domeny" opcję Przekierowanie ruchu w domenie na "Włącz przekierowanie na podkatalog bez separacji serwisu".

Sprawdzone wiele razy i zawsze pomogło :)

 

Twoja domena nie jest wykupiona w home.pl?

Nawet jeśli Twoja domena nie jest w home.pl, to i tak musi być w panelu home.pl podpięta pod ten serwer, więc musisz ją tam znaleźć.

 

Co jeśli nie masz dostępu do panelu serwera w home.pl?

Poproś swojego administratora o pomoc.

SOLmedia w liczbach

  • ponad 200 zrealizowanych projektów internetowych
  • ponad 100 obsługiwanych domen
  • 10 lat doświadczenia w branży
  • współpracuje z nami ok. 10 specjalistów w swoich dziedzinach
Joomla template by ByJoomla.com